”Det var en
gnistrende forestilling! Klassisk musikk i gammel og ny innpakning
ble ytterligere fremhevet av temperamentsfull og grasiøs dans. Med humør
og stor dyktighet
fikk aktørene med seg sitt publikum. Det var en inspirerende
forestilling som vil bli husket”
Strupe ungdomsskole, 1991
”Strålende! …..dette
var for oss! Det var sjel og innhold i det dere gjorde.
Vi fikk se at dans er noe mer enn trinn; det er en uttrykksmåte – takk
Marit!
Og du Peter bandt forestillingen sammen og holdt oss fenget underveis –
elegant og dyktig!
Svelvik
skole, 1994
”Vi takker for en
meget givende forestilling – ”Mozart!” tok oss med storm – hjertelig
takk!”
Rustad
skole, 1992
”Mozart
forestillingen dere gav oss var fantastisk! Vi ble trollbundet av
musikk, sang, dans og humor.
Dere fikk frem budskapet og elevene synes nå at Mozarts musikk og
tåspissdans er helt topp!
Forestillingen sitter i oss og Mozarts musikk ble gjort levende for oss på
en sprudlende måte”.
Hønefoss skole, 1991
”Forestillingen fenget elevene fra første stund. Hver
for seg og sammen, presenterte
dere kunst på et høyt nivå, som vi er glade for å ha opplevd sammen med
elevene”.
Jansløkka skole,1991
”Det ble en skoletime
med mye humor, fin musikk og vakker dans. Alle er kjempefornøyd!
Både Marit og Peter fikk særdeles god kontakt med barna og mange synes
det var den
fineste skoleforestillingen vi har hatt”.
Kilde
skole, 1995
”Musikken og dansen
var en rik opplevelse i nuet og en inspirasjon i elevenes videre arbeid
fremført av kunstnere med stor pedagogisk innsikt”.
Vilberg skole, 1991
”Forestillingen ble
en flott opplevelse for elever og lærere – full av liv, varme, variasjon
og god kontakt med elevene. Vi vil gjerne ha besøk av dere igjen”.
Vassbonn skole, 1991
”Det var et liten
under at dere dumpet inn i hverdagen vår på Rykene skole!
Ungene lot seg trollbinde av dette nye, spennende og litt suggererende,
to dyktige kunstnere
kom dansende og spillende og søkte straks kontakt med ungene
på en morsom og positivt krevende måte”.
Rykene
skole, 1992
”Takk for en
sprudlende forestilling. Peters måte å engasjere ungene på var
imponerende,
og som vi la merke til, han nådde like godt fram hos 7-åringene som hos
12-åringene.
Dessuten ble alle imponert over hans store musikalitet. Dans var en helt
ny
opplevelse for de fleste. At de bakerste ungene reiste seg for å få med
seg
alle trinnene til Marit, viser at dette var noe de var nysgjerrige på. Det
var tydelig å se
at det var fornøyde elever som klappet taktfast ved konsertens slutt”.
Døli skole, 1991
”Jevnaker skole
takker for en flott og meget profesjonell skolekonsert. Dere etablerte
allerede i åpningen en veldig artig og lett tone…..dere klarte på en
eventyrlig måte
å trekke alle med. Kjempespennende å komponere en sang på bare 4 toner,
imponerende og meget profesjonelt”.
Jevnaker skole, 1995
”Peters innledning,
hvor han med enkle musikalske midler fikk kontakt med forsamlingen, var
flott.
Med stor profesjonalitet og utstråling viste dere oss biter av Mozarts
musikk og den
tids kultur. Akkurat passe popularisert til å få med dere denne
aldersgruppen,
samtidig som dere har bevart den virkelige Mozart”.
Vormsund ungdomsskole, 1991
”Elevene fulgte
virkelig intenst med. Kombinasjon av piano, feite synth akkorder,
elegant dans til forskjellige rytmer, presentert på en humoristisk og
publikumstilpasset måte,
var et utmerket konsept”.
Trintom skole, 1994
”Elever og lærere
opplevde ”Mozart!” som en variert og engasjerende forestilling,
med en fin blanding av sang, dans og mime, gjennomsyret av spilleglede
og godt humør.
Kontakten med publikum var upåklagelig. Vi gleder oss allerede til neste
forestilling…”
Skjetten skole,1991
”Takk for en
kjempefin konsert. Den var både opplevelsesrik og lærerik.
Det å få oppleve danserinne på nært hold gjorde inntrykk på elevene. I
tillegg var
både opplegg og melodivalg midt i blinken for oss”.
Skrinnhagen skole,1992